tiistai 5. huhtikuuta 2011

Leaving Swan Hill next Monday.

En tiiä ärsyttäisikö tässä nyt enemmän vai vähemmän.. Tällä hetkellä enemmän ja mitä enemmän asiaa miettii, niin ihmetyttää, ettei ärsytä enempää ja ylipäätään pystyy näkemään toisenkin osapuolen motiivin. Ja pystyy ymmärtämäänkin sitä. Vaikka hemmetin epäreilulta ja väärältä kaikki tuntuukin..

Tossa edellisessä postauksessa sivulauseessa mainitsinkin, että huolestuttaa tän viikon tunnit kun tänne tuli kaksi uutta työntekijää. Ja ei ihan turhaan, tällä hetkellä Rostereiden mukaan mulla on tasan kaksi vuoroa, toinen perjantaina ja toinen lauantaina. Maanantaina tosin olin töissä, mutta niillä tunneilla (~8h, kun tein siivouksenkin) saikin sitten vuokran maksettua. Odotettavissa ehkä yhteensä 6 tuntia loppuviikosta (6x19=$114), "We can guarantee 38h" in my ass!!


Tuo siis johtuu siitä, että uudet tytöt ovat vallanneet bistron, vaikka tekivät rsa:tkin. Heille väitettiin, että saisivat baarivuoroja.. Näinköhän. Ja pomo muuten pisti C:n ja K:n tekemään rcg:t, vaikka niistä nyt ei todellakaan mitään suoranaista hyötyä ole. ..niin ja ainiin, minulla on se jo, mutta en ole tehnyt sillä yhtään mitään..Pomon idea senkin hankinta..

Ja siis hypättiin aiheesta.. Niin, tämä siis johtuu siitä, että uudet tytöt ovat vallanneet bistron. C ja K ovat töissä baarissa, eikä siellä kahta backpackeria enempää tarvitakaan, todellakaan. Ei siis sieltäkään kamalasti heru vuoroja (plus sinne ei ole tehty uutta rosteria - yleensä niissä tapauksissa mennään vanhan mukaan ja viime viikon olin bistrossa ainoastaan). Niin ja koska bistrossakaan ei tarvita kahta enempää, ei siellä minulle - kolmannelle pyörälle - ole vuorolistassa kamalasti tilaa.

Olen nyt lähinnä vain odottanut baarin rosterin ilmestymistä ja toivonut näin edes muutamaa lisätuntia kokoajan miettien "tämä on viimeinen viikko, ei tarvitse enään kuin tämä jaksaa. Varsinkin jos jatkuu tälläisenä, varmasti lähden!"

Tänään sain sitten puhelun pomolta. Pääpiirteissään:
Minulla on tuskin yhtään tunteja antaa sinulle, tämän viikon vielä voin tehdä jotain, mutta en enään ensi viikolla. Että voisit lopettaa vaikka lauantaina tai jotain.


En nyt kamalasti ruvennut väittämään vastaan, koska olen jokatapauksessa ollut lähdössä. Ainakin alitajuisesti - mitään suunnitelmia tai muuta en kyllä ole tehnyt. Ja jos olisin metelin nostanut, hyvällä säkällä olisin joutunut jäämään tänne vielä pitkäksi aikaa.. Tai mitenniin olisin joutunut? Jos pomokin saa irtisanoa kolmen päivän (lasken että lauantaihin on kolme päivää, sillon loppuu kuitenkin työt vaikka kämpillä hengaan vielä maanantaihin) varoitusajalla, miksi se olettaisi työntekijän antavan enemmän varoitusta?! En mä nyt välttämättä ensimmäisenä siis backpackereita menisi syyttämään siitä, että lähtevät itsekin lyhyellä varoitusajalla (mikä varmasti on työnantajasta ärsyttävää).

Vähän on epätodellinen ja hajonnut olo. Ekat potkut mitä olen saanut. Masentavinta, koska luulin olevani hyvä työntekijä ja että muillakaan ei minua mitään vastaan olisi..

Toisaalta, työntantajan näkökulma.
Tullessani tänne sanoin viipyväni 2-3kk. Nyt olen ollut täällä öbaut sen kaksi kuukautta, vissiin vähän päällekin. Plus, että olen tosiaan ollut täällä nyt kauemmin kuin muut täällä olevat, eli todennäköisesti lähden täältä ensimmäisenä, ihan vähän ajan päästä, pois. Eihän minua sitten täällä ole varaa pitää sillä uhalla, että joku muu lähtee siksi, että sille ei riitä vuoroja minun takiani. Minähän niitä muiden tunteja tässä kuitenkin varastan! Turha kuvitellakaan, että työnteollani olisin yhtään mitään ansainnut.

Joo, olen huono antamaan työnantajan näkökulmaa tällä hetkellä. Mitä enemmän sitä yrittää miettiä ja perustella, omassa mielessä se ainakin alkaa ontumaan sitä pahemmin. Ja sitten ne ihmettelee, miksi backpackerit ovat vittumaisia työnantajilleen? Eikö se mene vähän että sitä saa mitä tilaa? Vai onko sitten joku backpackeri ennen vanhaan tehnyt kerran liian useasti katoamistemput ja nykyään kaikilta backpackereilta odotetaan vähintään samaa.. Todennäköisesti

No, eipähän tarvitse sanoa itseään irti.

P.S.
Päivä alkoi kyllä hyvin, luin Under the Domen loppuun ja söin varmaan kilon nachoja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti